Page dag 2 - Reisverslag uit Wahweap, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu Page dag 2 - Reisverslag uit Wahweap, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu

Page dag 2

Blijf op de hoogte en volg Joyce

08 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Wahweap

Page dag 2:
Vannacht heerlijk geslapen. Door de buien en bewolking van gisteren was het heerlijk koel. Vanochtend even geskyped met het thuisfront maar de verbinding was heel slecht. We hebben amper iets verstaan van wat ze aan de andere kant zeiden, hopelijk was het andersom beter. Door het uur tijdsverschil hebben we iedereen wat langer laten wachten geloof ik. Morgen zitten we weer in Utah en dan is het weer gewoon 8 uur verschil.
Na het ontbijt naar het zwembad gewandeld. Heerlijk op een bedje liggen zonnen en gezwommen. Milan en Lucas kozen er voor om nog een keer naar Horseshoe Bend te gaan kijken en niet de rest van de ochtend in het zwembad te blijven. Gisteren konden we door het onweer slechts een blik over de rand werpen en daarna weer terug naar de camper lopen. Nu hebben we heerlijk op het randje zitten genieten van het prachtig uitzicht.
Weer terug in Page eerst maar eens propaan getankt zodat we kunnen blijven koken en de koelkast het ook doet zonder elektra. Geluncht in Page en daarna naar op naar het bureau waar we een tour naar de Antelope canyon hebben geboekt. Ik heb de tour al zo'n maand of 4 geleden geboekt. Bij toeval was er toen exact op de dag dat wij hier waren op 1 tijdstip nog een plekje vrij en de rest van dagen er omheen niet. We hebben begrepen dat gisteren door het onweer alle tours gecanceld zijn en hetzelfde is het geval met de tour na ons. Wat een geluk!!
We worden met 14 man op een Jeep geladen en rijden zo'n 20 minuten naar de ingang van de Canyon. Het laatste stuk over onverharde weg wat behoorlijk wat gestuiter opleverde. Ik vroeg me al af waarom ze bij het gidsenbureau pillen tegen wagenziekte verkochten.
De Upper Antelope canyon is een zeer nauwe kloof die door regenval is uitgeslepen in het zachte zandsteen. Door de lichtinval van boven zie je mooie kleuren op de gegolfde stenen wanden. Onze gids Bruce was erg vriendelijk en behulpzaam bij het maken van foto's. In een handomdraai had hij de instellingen van mijn camera zo aangepast dat ik schitterende foto's kon nemen. Het was helemaal fantastisch en net zo mooi alsmede gehoopt hadden.
Na afloop nog een heerlijke duik genomen in het zwembad om even af te koelen. Nu genieten we met een heerlijk wijntje (ook in Amerika verkopen ze mijn favoriet Moscato D'asti) van de ondergaande zon bij Glen Canyon national park.
Het was een fantastische dag. Bizar hoe ik maanden geleden samen met Milan en Lucas op Internet keek naar foto's van Horseshoe Bend en de Antelope canyon. Op basis van deze beelden het reisschema aangepast omdat we dit alledrie heel graag wilden zien.
Morgen gaan we door naar Zion national park. Ook weer genoeg dingen te zien en te doen.

  • 09 Augustus 2015 - 09:34

    Anny:

    Weer een prachtige belevenis, jou onbekende schrijftalent, laat ons mooi mee genieten!!!!
    Heb nog veel van deze dagen!!! Dikke kussen van ons.

  • 09 Augustus 2015 - 11:23

    Ilse:

    Als ik al jullie belevenissen zo lees dan denk ik dat een foto avondje boj terugkomst snel gepland moet worden, ik wil het nu ook kunnen ZIEN! xxx

  • 09 Augustus 2015 - 12:31

    Loes Boes:

    Joyce, ik ben heel blij met de verslagen en met de reisschema's erbij volg ik jullie en weet ik waar jullie zo ongeveer zijn. Voor de Skype verbinding hoef ik geen moeite te doen. Ik zit lekker buiten in het zonnetje, laptop op een stoel in de deuropening en wacht op het bekende toontje (mag alleen niet in slaap vallen).
    Ik wens jullie nog mooie dagen. Geef de 3 mannen een dikke zoen van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 16 Juli 2015
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 29351

Voorgaande reizen:

11 Juli 2022 - 25 Juli 2022

2 Boesjes in IJsland

03 Augustus 2019 - 27 Augustus 2019

Boesjes in Vietnam

23 Juli 2017 - 13 Augustus 2017

Boesjes in Afrika

23 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

Amerika

Landen bezocht: