Arches dag 2 - Reisverslag uit Goulding, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu Arches dag 2 - Reisverslag uit Goulding, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu

Arches dag 2

Blijf op de hoogte en volg Joyce

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Goulding

Arches dag 2
Gisteravond nog even een wandelingetje gemaakt naar de Arche, die op de camping ligt, Skyline arch. Daarna snel naar binnen want het ging weer regenen. Vroeg naar bed, 9 uur gingen de lichten weer uit.
Vanochtend vroeg uit de veren om 5:45 ging de wekker. Op weg naar Wolf ranche om daar vandaan naar Delicate arch te wandelen. Het kan hier zo ontzettend warm worden in de zomer dat overal geadviseerd wordt om 's ochtends vroeg of tegen de avond te gaan wandelen. Bijkomend voordeel is dat het overal veel rustiger is. De wandeling naar Delicate arch was prachtig en zeer afwisselend. Het leek af en toe wel of je door de duinen liep alleen zijn ze dan allemaal versteend. Het uitzicht op Delicate arch was gaaf. Het was nog erg rustig en we hebben daar zeker 20 minuten op ons gemakje van het uitzicht zitten genieten. Op de terugweg was het een lange horde chinezen die net met twee touringcars waren uitgeladen. Veel mensen in alle soorten en maten, op gympies en zelfs met plateauzolen, met paraplu's, met handschoenen tot aan de oksels, we keken onze ogen uit. We waren vooral heel blij dat we zo vroeg op pad waren gegaan zodat we nog even rustig van de wandeling konden genieten.
Bij de camper even een bakkie gedaan en daarna doorgereden naar Devils garden, vlak naast de camping. Daar, devils garden trail gedaan, een langere wandeling langs oa landscape arche, navajo arch en double o arch. Geen wandeling voor mensen met hoogtevrees. Heel afwisselend klimmend en dalend over rotsrichels, tussen rotspartijen door. Soms een beetje klimmen en klauteren. Aan het begin van de wandeling was het nog redelijk koel, veel wolken voor de zon. Het trok echter steeds meer open en dan merk je wel dat het hier heet kan zijn, we hebben gewoon veel geluk gehad deze paar dagen met de hoeveelheid bewolking.
Na een heerlijk rustige wandeling kom je in de buurt van landscape arch weer op een breder pad waar het nu ineens ontzettend druk is. Het leek wel Zermatt na terugkomst van een rustige bergwandeling. Vanaf 13:30 op de camping, daar zit ik nu in de schaduw onder een boompje. Vanmiddag, op het heetst van de dag, maar een beetje relaxen en uitrusten. Misschien vanavond of morgenochtend vroeg nog een kleine wandeling doen naar een arch als het wat is afgekoeld. Peter aan het einde van de middag nog een klein wandelingetje gedaan achter de camping langs Broken Arch en Sand Dune Arch. Morgen vertrekken we richting Monument valley.

• 05 Augustus 2015 - 08:53

Ilse:

Zo te lezen hebben jullie het fantastisch!

• 05 Augustus 2015 - 09:46

Anny:

Wat zien jullie veel....

• 05 Augustus 2015 - 12:13

Sandra:

En wat wandelen jullie veel.......... hahaaa
    Have fun!! xxx