Flaming gorge dag 1 en 2 - Reisverslag uit Flaming Gorge Lodge, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu Flaming gorge dag 1 en 2 - Reisverslag uit Flaming Gorge Lodge, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu

Flaming gorge dag 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Joyce

31 Juli 2015 | Verenigde Staten, Flaming Gorge Lodge

Gisteren rond 7:30 vertrokken uit Jackson hole richting Flaming Gorge. Een hele afwisselende route, eerst door bergachtig terrein met veel bossen en een kabbelend riviertje er tussendoor. Naarmate we zuidelijker kwamen steeds minder bomen en droger. Onderweg zagen we cowboys die hun vee aan het verzamelen waren. Ook nog een stop gemaakt bij een historisch punt. Moeilijk te geloven dat dit stuk van Wyoming pas zo'n 150 geleden is bewoond. Migranten kwamen van de Pacific met paarden en karren het land in getrokken.
vanuit Rocksprings naar Green river gereden en van daaruit de Scenic byway opgepikt naar Flaming gorge. Een hele afwisselende weg, eerst een soort steppen met alleen dorre grassen in de buurt van Lucerne valley waar veel water was weer een hele groene vallei. Richting Durch John nabij Sheep canyon bizarre rotspartijen, knalrood of met zwavel knalgeel. Hier zijn veel dinoresten gevonden doordat aardlagen omhoog gedrukt zijn.
Wel heel erg warm hier en dat is best wel even wennen. In Dutch john getracht een gegidste rafttour te regelen maar een gids was niet noodzakelijk zeiden ze, je kon het gewoon zelf doen. In een roeitrip hadden we weinig zin dus gokken we op waterskiën en een speedboot.
De camping hier is heel rustig, mooi groen met veel schaduw en ik vraag me af of er wel eens iemand gebruik maakt van de toiletten, zo netjes is het hier.
Vandaag om 7:30 richting Cedar springs marina vertrokken in de hoop daar een boot te kunnen huren. We hebben 6 uur lang in een speedboot rondgevaren onder leiding van onze eigen Don Johnson. Kneeboarding was ontzettend gaaf, Milan en Lucas gingen stukken beter dan hun ouders en de omgeving was prachtig. We zagen op eilandjes nesten van Ospreys die over het meer heen zeilden. Het bootje kregen we een keer niet meer aan de praat maar gelukkig waren een paar vissers zo vriendelijk om ons te helpen. Nu heerlijk in de schaduw met een drankje en een boekje. Morgen weer een reisdag naar het hete Dead horse point. Al dat verplaatsen maakt het tot nu toe erg afwisselend en we hebben het gevoel dat we al weken onderweg zijn.

• 01 Augustus 2015 - 15:58

Ilse :

Wauw! Dat klinkt gaaf! Veel plezier!

• 02 Augustus 2015 - 16:54

Loes Boes:

Joyce, leuk om je bericht te lezen. Ik reis een beetje met jullie mee.

• 02 Augustus 2015 - 17:09

Annybert:

Nog zo warm? Doe het rustig aan. GENIETEN. Dikke kussen.

• 04 Augustus 2015 - 09:23

Loes Boes:

Goedemorgen vakantiegangers, Ik denk dat jullie in een hele andere wereld zitten (qua beleving) Alles goed gegaan om in Moab te komen? Niemand meer uit zijn bed gevallen? Morgen ga ik naar Margot voor de BBQ. en dan gaat Lais met mij mee naar huis. Donderdag ga ik met haar aan de high tea. Ik had tegen Lais gezegd bedenk maar iets gezelligs. Ze kwam met dit voorstel. Lais kon niet mee naar de klimtuin i.v.m. haar enkel. Gisteren was het hier prachtig weer en nu regent het. Billy Elliot was schitterend. We hebben ook nog pootje gebaad in de Noordzee. Dikke kus mama. Wees voorzichtig!!!