DAG2: Yellowstone dag 1 - Reisverslag uit Wahweap, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu DAG2: Yellowstone dag 1 - Reisverslag uit Wahweap, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu

DAG2: Yellowstone dag 1

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Wahweap

Dag2
Yellowstone dag 1:
Aan het einde van een lange reisdag gisteren toch nog onze eerste Scenic byway mee gepakt. De Mesa falls omweg liep door een staatspark dat ten westen van Yellowstone ligt. Een hele mooie tweebaansweg door het bos met een mooi uitzicht op de Grand Tetons. Onderweg gestopt bij de Upper en lower Mesa Falls. Twee schitterende watervallen, zeker de Upper waar je helemaal over een soort veranda langs kon lopen.
Om 19:15 kwamen we in West Yellowstone aan op onze eerste campground. Geen voortent opzetten maar wel alle tassen uitpakken en de camper inrichten en ondertussen snel eten koken want iedereen had honger. Heerlijk geslapen, wel nog een nachtelijk ongelukje van Milan die uit zijn hoogslaper viel en vervolgens in de koelkast wilde gaan plassen.
Vanochtend vroeg op, we stonden al voor 7:00 onder de douche. Even gezellig skypen met Nederland en na het ontbijt gelijk richting Yellowstone NP. Gelijk maar richting Old Faithfull gegaan zodat we die maar in de pocket hadden. Een grote geiser waarvan ze de eruptie redelijk nauwkeurig kunnen voorspellen. Daar een beetje rondgewandeld en andere geisers bekeken in afwachting van de show. Op een bankje met circa 150 anderen zitten kijken naar de uitbarsting.
Daarna door naar Grand prismatic spring. Eerst rondom gewandeld maar het was daar ontzettend druk. De camper een stuk verderop gezet en van daaruit omhoog gewandeld naar een uitzichtpunt boven de Grand prismatic. Fantastisch mooi en heerlijk rustig kunnen genieten van het uitzicht.
Op weg naar de camping nog even langs Norris Geyser basin gereden. Een bizar gezicht, door het hete water worden stoffen uit de bodem opgelost en die vormen een soort porseleinen laag op de bodem. Daar tussendoor bubbelende, borrelende en vooral naar zwavel stinkende geisers. Door de temperatuurverschillen groeiden er diverse bacteriesoorten en algen (oranje bij heet, groen bij koud water) .
Nu zitten we heerlijk in het bos op de Canyon campground. Een rustig plekje zonder elektra (vanavond vroeg naar bed). Milan en Lucas zijn druk bezig om hout te sprokkelen om straks een kampvuurtje op te stoken.