Dag 3 Landmannalaugar - Reisverslag uit Hella, IJsland van Joyce Boes - WaarBenJij.nu Dag 3 Landmannalaugar - Reisverslag uit Hella, IJsland van Joyce Boes - WaarBenJij.nu

Dag 3 Landmannalaugar

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

13 Juli 2022 | IJsland, Hella

Ondanks flink wat gesnurk om ons heen hebben we prima geslapen. Als je hier ‘s nachts naar de wc moet hoef je niet te tobben met een hoofdlampje om al je kleren weer te vinden. Het is hier gewoon de hele nacht licht. De WC is hier wel in een ander gebouw dus wel alle kleren weer aan helaas.

Vanochtend om half 7 heerlijk een kopje koffie in het zonnetje voor de hut gedronken. Het is prachtig weer, wat een verschil met gisteren! In het zonnetje zitten ontbijten. Uit onze doos kwamen Skyr met muesli en brood met bijzondere smeersels.

Na het ontbijt aan de wandel. Omdat het zulk mooi weer is kiezen we voor wandeling naar een topje met mooi uitzicht. Dat worden uiteindelijk twee topjes. De afstanden en hoogteverschillen zijn hier niet zo groot dus dat is nog even wennen met het plannen van tochten.

De route er naartoe en het uitzicht op de twee topjes is prachtig. We zien onderweg prachtig gekleurde bergen afgewisseld met fluorescerend groene mossen. We moeten een flink aantal keren door de sneeuw. Er is afgelopen winter extreem veel gevallen en nog lang niet alles is weggesmolten. Sommige wandelpaden zijn daarom ook afgesloten of omgeleid.

Vanaf de topjes kunnen we echt mijlenver kijken (dat is het voordeel als er niet veel hoge bergen zijn). We kijken het hele dal van Landmannalaugar uit en zien ook de drie grote gletsjers van IJsland in de verte liggen. Die zijn echt gigantisch groot.

Om half vier zijn we terug bij de hut waar we nu heerlijk in het zonnetje zitten. Na de bbq van Peter gisteravond heb ik vanavond weer gewoon kookbeurt. Ik hou het makkelijk vanavond, ik giet kokend water in een zakje, 10 minuten wachten en we kunnen eten. Ik zei het al Hello fresh maar dan net even anders[e-1f602].

Morgen lijkt het ook weer mooi weer te worden[e-1f91e][e-1f3fb]

• 18 Juli 2022 - 15:53

Patries:

Extreem veel sneeuw gevallen, dat is nog eens een heel ander bericht. Hier vandaag 30+ en morgen 30++. Blijf nog maar lekker even daar, ziet er prachtig uit.