Dag 15 Divundu-Maun: - Reisverslag uit Gechia Island, Botswana van Joyce Boes - WaarBenJij.nu Dag 15 Divundu-Maun: - Reisverslag uit Gechia Island, Botswana van Joyce Boes - WaarBenJij.nu

Dag 15 Divundu-Maun:

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Augustus 2017 | Botswana, Gechia Island

Dag 15 Divundu-Maun:
Vanochtend in het donker de tenten opgebroken. Een lange rit voor de boeg naar Botswana. We vertrekken om 7 uur richting de grens, eerst nog een wildpark doorkruisen waar we nog een olifant en diverse bokken spotten. We hadden vooraf veel horrorverhalen gehoord over de grensovergang van onze gids, Andre. De kids instructie gegeven, reserveschoenen mee, beleefd zijn, lachen en vooral geduld bewaren!
Alles ging heel soepel en binnen drie kwartier waren we Namibië uit en drie kwartier later Botswana in.
Botswana is duidelijk veel armer dan Namibie, nog meer hutjes en zwaaiende kinderen langs de weg. Rond stadjes overal kraampjes met troep. Vijf kraampjes met dezelfde bezems naast elkaar, keuze genoeg!
Onderweg komen we in een dorpje langs een korfbalwedstrijd (netbal). Allemaal Afrikaanse meisjes met keurige rokjes aan. Helaas geen tijd om te stoppen want we hadden graag even meegedaan. Na wat wisselperikelen (sommigen van de groep hebben best veel Namibische dollars over en die kunnen we hier niet meer kwijt, we zijn nu over op de Pula's).
Na wat boodschappen komen we om half 5 op de camping aan en hebben we het gevoel dat we naar Oostenrijk zijn gereden voor de wintersport.
De kids snel voetballen voor het donker is en wij de tenten opgezet.
We zitten hier aan de okavangodelta. In januari en februari regent het heel hard in Angola, deze regen heeft nu, een half jaar later, Botswana bereikt. Hier kan het niet verder stromen omdat het wordt tegengehouden door de kalahariwoestijn die hier begint. De rivier splitst in honderden kleine stroompjes en vormt de okavango.
In de avond loopt Peter van de bar naar de tent tegen een boom en heeft een gat in zijn hoofd. Toch fijn dat onze groep beschikt over een huisarts en een chirurg, alles vakkundig aan elkaar geplakt, alleen zijn kapsel een klein beetje aangepast

• 07 Augustus 2017 - 21:58

Lpboes Philip:

Weer een litteken erbij? Ik belde vanmiddag met Anny en die had het verslag al gelezen. De eerste kennismaking met de fam. Schoonmade met een grote pleister op je voorhoofd. Och, och het had erger kunnen zijn.
    Maar het is weer een heel leuk verslag.

• 08 Augustus 2017 - 19:43

Ilse:

Oei, die boom gaf niet mee natuurlijk!

• 11 Augustus 2017 - 18:32

Sandra: