Dag 9: khorixas-kamanjab - Reisverslag uit Gechia Island, Botswana van Joyce Boes - WaarBenJij.nu Dag 9: khorixas-kamanjab - Reisverslag uit Gechia Island, Botswana van Joyce Boes - WaarBenJij.nu

Dag 9: khorixas-kamanjab

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Augustus 2017 | Botswana, Gechia Island

Dag 9: khorixas-kamanjab
Vanochtend ontbijt bij de lodge en daarna om kw v 8 richting kamanjab. Het landschap verandert steeds meer. We beginnen in windhoek met heuvelachtig landschap met veel struiken en bomen. Naarmate we dichter bij de kust kwamen, veranderde het landschap. Met goudgele grashalmen en af en toe een struik of boom naar hele kale vlaktes waar echt alleen maar zand lag aan de kust. Nu we weer verder het binnenland in trekken zien we langzaamaan weer steeds meer struiken, bomen en andere beplanting. Grote termiethopen, oranje van kleur, steken soms zelf boven de bomen uit.
Vandaag bezoeken we een himba-dorp in de buurt van kamanjab. Het voelde een beetje apart, eerst betalen voor een tour door het dorp, uitleg over het leven van deze mensen, foto's maken en daarna de mogelijkheid om souvenirs te kopen. Ik had het gevoel in het openlucht museum te lopen. Raar mensen zo te bekijken en foto's te maken. Aan de andere kant helpen we deze mensen financieel en ik hoop dat er daardoor uiteindelijk wat meer kinderen naar school kunnen gaan.
Op weg naar de Himba een kudde giraffen gezien, een verrassing want we hadden ze vandaag nog niet verwacht.
Na de lunch verrtrekken we voor een korte wandeling om wat rotstekeningen te bekijken. Olifanten, giraffen en neushoorns waren overduidelijk te zien in de rotsen. Het is echter moeilijk om je voor te stellen dat ze al 25.000 jaar oud zijn.
Om half 4 op de camping, tenten opzetten en de jongens nog heerlijk even zwemmen.
Diner met burgers en chips en cheesecake toe. Smullen!
Morgen richting Ethosha, spannend wat we daar allemaal weer gaan zien!