Dag 7 swakopmund-Brandberg - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Joyce Boes - WaarBenJij.nu Dag 7 swakopmund-Brandberg - Reisverslag uit Khorixas, Namibië van Joyce Boes - WaarBenJij.nu

Dag 7 swakopmund-Brandberg

Blijf op de hoogte en volg Joyce

29 Juli 2017 | Namibië, Khorixas

Gisteravond in een restaurantje in swakopmund gegeten. Hilarische bediening, moet vast en zeker een Afrikaanse neef van Manuel van Fawlty towers zijn geweest. 25 Nederlanders bedienen werd hem af en toe een beetje teveel. Hij maakte er een puinhoop van, liet dingen vallen, haalde gerechten door elkaar, en een hoofdschuddende blik af en toe. Het eten was niet best maar toch erg gelachen.
Vanochtend met de bus richting cape cross om daar een pelsrobbenkolonie te bezoeken.
We reden over een weg langs de kust, genaamd de Skeleton coast. Door de ruige zee stranden hier veel schepen. Als je schip hier vergaat dan ben je eigenlijk ten dode opgeschreven. Er is niets dan een oneindige, droge en hete woestijn. We bezoeken zo'n schip. Milan zijn pet waait in de zee. Om hem te redden neemt hij een duik en moet vervolgens met natte kleren weer de bus in.
Helaas had onze chauffeur de route verkeerd begrepen en nam een verkeerde afslag. Na drie kwartier over een zeer hobbelige gravelweg kwamen we daar pas achter. Weer drie kwartier terug over dezelfde hobbelweg. De pelsrobbenkolonie roken we al van ver af aan. Wat een stinkende beesten. Het is de grootste pelsrobbenkolonie van Afrika zo'n 80.000 robben liggen op het strand en in het water voor de kust. Op een houten vlonder kun je tussen de robben door lopen. Een hels kabaal van vechtende robben en kleintjes die op zoek zijn naar hun moeder.
Milan en Lucas zagen plotseling een jakhals vanaf het strand aan komen lopen. Hij liep tussen de robben door tot hij een dode rob had gevonden en ging die op zitten eten. Een bloederig tafereel maar wel mooi om te zien.
Vanaf de pelsrobben een klein stukje doorgereden met de truck om te lunchen op een prachtig plekje aan de Atlantische oceaan. De kinderen spelen bij het water en wij (behalve Lucas want die had vandaag corvee) heerlijk relaxen op het strand.
Daarna weer door naar Brandberg. Nog een heel eind over een hele slechte weg. Helaas pas om half 5 op de camping. Nog net even tijd om de tent op te zetten voordat het donker is. Dan is het ook gelijk zo donker dat de kids niet echt meer kunnen spelen.
Als avondeten een braai (bbq) heerlijk en gezellig met z'n allen aan een kampvuur. Na het eten kwam er een Afrikaans koor van een stuk of 20 mannen en vrouwen voor ons zingen en dansen. De kids mochten meedoen en zetten zelf "hoofd, schouders, knie en teen" in. Een hilarisch gezicht.
Daarna richting tent in de hoop dat je 's nachts niet naar de wc hoeft. De wc ligt een stukje verderop en het stuk er naartoe is pikkedonker en je ziet hier overal sporen en keutels van dieren.
Omdat het vandaag een lange dag in de bus was hebben we besloten morgen uit te slapen en direct naar de volgende camping door de rijden. Er is daar een zwembad en dan kunnen we allemaal even een middagje relaxen.

• 01 Augustus 2017 - 16:04

Ilse:

Hilarisch! Met je pleerol onder je arm 's nachts naar het toilet.... dan maar hopen dat je geen diarree krijgt! (helaas ervaring mee)

• 01 Augustus 2017 - 17:48

Loes:

Wat een leuk stukje weer Joyce! geniet nog lekker van jullie vakantie. Alle ledenmaten graag heel houden!
    Groetjes Oma en (logee) Laïs