Dag 6 Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Joyce Boes - WaarBenJij.nu Dag 6 Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Joyce Boes - WaarBenJij.nu

Dag 6 Swakopmund

Blijf op de hoogte en volg Joyce

28 Juli 2017 | Namibië, Swakopmund

Vanochtend om 7 uur op, uitslapen dus. Eerst ontbijten en om 8 uur stond er een busje voor ons klaar om ons naar Walvisbay te brengen. Walvisbay is een grote havenstad en eigenlik het economische centrum van Namibie, door de inkomsten van de haven en de mijnbouw die er rondom Walvisbay. Op de heenweg nog even langs een kolonie flamingo's die vlak voor de kust in het water stonden te happen.
In de haven stapten we op een boot om dolfijnen te gaan spotten. LUcas was misselijk geworden in het busje en gooide zijn maaginhoud al op de kade voor we uberhaupt een boot hadden gezien, even spannen hoe dat op die boot zou gaan.
Volgens onze gids zouden we gaan kijken welke dieren van de big five van de zee (zeehond, walvis, dolfijn, schilpad en zonnevis) we konden gaan spotten. Hij gaf wel al aan dat het water in deze tijd van het jaar te koud was voor de schildpad en de zonnevis en dat er wel al walvissen waren gespot deze maand maar nog niet heel veel.
Bij het vertrek uit de haven kwam er al een pelikaan aanzeilen die landde op onze boor. Een prachtig gezicht! Terwijl we naar de pelikaan keken spring er een zeehond achterop de boot. Het was een gewond dier dat zelf niet meer voor eten kon zorgen. Hij wordt een beetje "bijgevoerd". Milan en lucas schrokkem zich rot toen er ineens een zeehond langs hun voeten voorbij kwam.
Verderop in de baai kregen we uitleg over de oesterteelt en daarna door naar een zandbank met daarop een kolonie pelsrobben. Voor onze boot doken de zeehonden op en doken weer onder, leuk om naar te kijken.
Het was de hele ochtend mistig aan de kust en op zee erg koud. Ook de golven werden wat hoger toen we richting open zee gingen dus blijven zitten en goed naar de horizon kijken om niet misselijk te worden.
We hebben dolfijnen gezien rondom de boor. Het waren kleine dolfijnen en het was lastig om te voorspellem waar en wanneer ze opdoken. Een foto maken was onmogelijk.
Nadat we de dolfijnen hadden gezien wwerd er champagne geserveerd en konden we oesters proeven. Lucas slowg even over maar Milan heeft er eentje geproefd (daar liet hij het dan ook bij :)). Terwijl we nog aan de champagne zaten riep de kapitein dat er voorop een walvis te zien was. MEnL helemaal happy!!
Op de terugweg nog een pelikaan en een zeehond op de boot. Selfie met een pelikaan, het is weer eens wat anders.
Het was een hele gave excursie, hopelijk hebben we de komende weken met de andere bif five net zoveel geluk.
Met het busje weer terug naar Swakopmund. Een raar gezicht, links van de weg een ruige zee en rechts de weostijn, een grote dorre zandbak.
Nu weer terug in Swakopmund. Een plaatsje dat ooit door de duitsers is gesticht en dat is duidelijk zichtbaar aan de gebouwen hier. Samen met peter geluncht bij konditorei Anton. Milan en lucas zijn heel moe dus de rest van de middag relaxen in het hotel.
We zitten aan de zee dus hopelijk vanavond, net als gisteren, weer lekker vis eten (en milan natuurlijk zijn favoriet, elastiekies).
Morgen vertrekken we via de kust richting Brandberg om daarna door te trekken naar Etosha national park. We hebben er zin an!

• 28 Juli 2017 - 16:47

Anny:

Wat een geweldige ervaring, weer.

• 28 Juli 2017 - 17:23

Lpboes:

Joyce/Peter ik geniet van jullie verslagen.
    dikke kus mama

• 29 Juli 2017 - 18:16

Sandra:

Ik geniet met jullie mee!! Jammer
    dat de baker er niet was voor Lucas ;-) Kus!