Dag 2: Windhoek - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Joyce Boes - WaarBenJij.nu Dag 2: Windhoek - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Joyce Boes - WaarBenJij.nu

Dag 2: Windhoek

Blijf op de hoogte en volg Joyce

24 Juli 2017 | Namibië, Swakopmund

Dag 2: windhoek
Al vroeg weer gewekt voor het ontbijt want om half 6 was er een tussenlanding in Luanda, Angola. Na een tussenstop van een uur door naar Windhoek, nog drie uurtjes. Mooi helder weer dus een prachtig uitzicht. Ook vanuit de lucht al zicht op de enorme zoutpan, Ethosha national park. Om half 10 geland in windhoek. Al bij het uitstappen al een enorme rij die buiten de uitkomsthal staat. Gewoon maar aansluiten en geduld. Bij binnenkomst bleek er een giga rij te staan voor de douane. Twee uur lang wachten totdat we door de douane konden. Precies de rij waar een dame zat die haar taken zeer serieus neemt. Ze nam uitgebreid de tijd om iedere paspoort en ieder immigratieformulier uitgebreid door te nemen en in te voeren in de computer. Als je al 12 uur onderweg bent wordt je hier erg melig van. Op het immigratieformulier stond dat de immigratiedienst van namibie behoorde tot de beste ter wereld, laten we zeggen dat het in ieder geval niet de snelste was.
Na d e douane snel wat geld pinnen. Voor een euro krijg je 15 namibische dollars. Je hebt al snel een portemonnaie vol met een veelheid aan gekleurde briefjes. Na inchecken in het hotel een lekkere lunch genomen en nog wat boodschappen gedaan. Bij de plaatselijke zeeman (pep) een trui voor peter (in de auto thuis laten liggen), handschoenen en nog wat fleecedekens te halen. Het is hier winter, overdag 25 graden maar in de nacht kan het -10 worden. Aangezien we gaan kamperen toch best handig om nog wat extra warme spullen in te slaan.
In de avond gegeten bij joe's beerhouse. Een springbokkebab met abrikozen en mosterdsaus. 10 kilo vlees aan een stok maar wel heerlijk mals.
Daarna snel naar bed, de nacht ervoor weinig geslapen en morgen moeten we om half 7 ontbijten en om kw ov 7 vertrekken.

• 28 Juli 2017 - 10:34

Lpboes:

Lieve vacantiegangers, Erg blij met jullie levensteken.
    Ik had Anny en Bert al gebeld en gehoord dat Peter zijn winterjas in de auto had achtergelaten. Ik vraag mij af of er wel een jas te koop is met de lange armen van Peter. Ik ben benieuwd hoe de jongens deze vakantie opslurpen. Heel veel vakantieplezier en vooral hartelijke groeten van Jeanne en Pieter.
    Dikke kus en doe voorzichtig. Mama