Zion dag 2 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu Zion dag 2 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu

Zion dag 2

Blijf op de hoogte en volg Joyce

12 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Zion dag 2
Vannacht allemaal niet zo lekker geslapen door de hitte. Toch gaat evengoed om 5:45 de wekker. Het ziet er buiten nog donker uit dus wel stellen het opstaan nog een kwartiertje uit. Toen snel ontbijten en met de shuttlebus richting The Grotto, het startpunt van onze wandeling. Ondanks het vroege tijdstip zaten er al aardig wat mensen in de bus. Het eerste deel van de wandeling omhoog was een soort betonnenplatenpad met veel haarspelbochten. Het leek meer op de Tour de France dan op bergwandelen. Onderweg fraaie cactussen en nog aardig wat begroeiing. Omdat we nog in de schaduw lopen klimmen we redelijk snel. Dan een stuk golvend in een kloof waar het heerlijk koel is. Aan het einde rechtsaf een heel stuk met alleen maar kleine smalle haarspeldbochten waardoor het net op een grote trap lijkt. Helemaal boven begint het echte werk. Het laatste stuk naar Angels landing gaat over een zeer smalle richel met aan beiden kanten een diepe afgrond. Daarom hadden we vanuit Nederland al de klimgordels van Milan en Lucas meegenomen zodat we ze indien noodzakelijk aan een touwtje kunnen doen. Het valt allemaal echter erg mee. Overaal zijn treetjes gemaakt in de rotsen zodat je prima omhoog kunt klauteren. De jongens zijn super geconcentreerd en zelf Milan houdt zijn klep voor een half uurtje, wat een rust. Boven even wat gedronken en genoten van het uitzicht. Ik moet echter nodig naar de WC en dat gaat daar helemaal niet dus eerst maar afdalen. Op een vlakker stukje een broodje gegeten en ook even heerlijk mensen zitten kijken, het lijkt hier wel een drukke straat zoveel mensen komen er nu voorbij. Boven ons zweven een stuk of vijf grote roofvogels, wit onder de vleugels en een roze kop. Volgens ons zijn het gieren maar dat moeten we met de foto's erbij nog maar eens opzoeken op Internet. Was in ieder geval een gaaf gezicht en die hadden we nog nooit in het wild gezien.
De terugweg was warm en druk dus snel naar beneden gehobbeld. Bij Zion's lodge een ijsje en wat schaduw. Peter en Lucas lopen van daaruit nog door naar de Middle Emerald pools en ik pak met Milan samen de bus naar de camping. Daar gezwommen in de rivier en Lucas volgt zo'n anderhalf uur later. Verder een beetje luieren op de camping, de hitte hakt er behoorlijk is. Peter gaat nog met Lucas samen naar de bioscoop aan de ingang van het park. Ze kijken een film over Big Wall climbing en canyoneering. Milan en ik kijken naar de hertjes, salamanders, hagedissen en kolibrietjes op de camping (zonder onze stoel te verlaten). Morgen richting the Narrows als het weer het toelaat. Dat is een smalle canyon waar je door het water heen moet waden. We gaan dat niet helemaal redden met Milan en Lucas (te klein) maar het lijkt ons toch leuk om in ieder geval een klein stukje te hebben gezien.

• 14 Augustus 2015 - 15:28

Anny:

Toppie mannen!!!!! Trotse opa en oma.