DAG6: Grand Teton dag 2 - Reisverslag uit Wahweap, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu DAG6: Grand Teton dag 2 - Reisverslag uit Wahweap, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu

DAG6: Grand Teton dag 2

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Wahweap

DAG6: Grand teton dag 2
Gisteravond na een heerlijke warme douche nog gezellig een vuurtje gestookt en marshmallows gebraden. Daarna als gerookte palingen ons bed in. Vanochtend vroeg op en vertrokken richting Jenny Lake. Nog zeker een uur rijden en we hadden in het visitor Center gehoord dat er weinig parkeerplaats is en dat het erg populair is. Bij Jenny Lake op de parkeerplaats ontbeten en toen met een bootje het meer over. Aan de andere kant van het meer start de wandeling naar Cascade canyon. Eerst nog even naar Inspiration point gelopen. Een soort klif met een prachtig uitzicht over het meer. Daarna doof naar Cascade canyon. Een dal tussen de twee toppen "de Tetons" in waar een riviertje doorheen loopt met mooie watervalletjes. Onderweg zagen we twee elanden, een marmot en pika's. Een mooie tocht maar net lang en helaas dezelfde terugweg als de heenweg. Bij het eindpunt toch nog even doorgelopen richting Lake solitude. Lucas was inmiddels al een beetje depri omdat we nog steeds geen beer hadden gezien. Frustratie werd nog groter toen een echtpaar verbaasd aan ons vroeg of we de beer met de twee kleintjes dan net niet gezien hadden zo'n 15 minuten terug, gewoon op het pad. Deze mensen hadden we al een paar keer gezien vandaag en we liepen ongeveer gelijk op. Snel weer afgedaald want Lake Solitude kon ons nu gestolen worden. Ongeveer op de plaats die de mensen bedoelden hadden wij rustig een broodje zitten een. Plot zagen we iets bewegen in het bos en we waren er van overtuigd dat het de kont van een beer was. Een voorbijganger had geen zin om te wachten maar wij bleven nog even kijken of we het nog beter konden zien. Komt er plots 10 meter verder een Eland uit het bos. Ons in verwarring achter latend want wat hadden we nu gezien.
Voor MenL was het voldoende om de beer van het lijstje af te kunnen vinken en dus maar vrolijk verder gelopen. Na 10 minuten zagen we de voorbijganger weer die niet wilde wachten tot hij de beer kon zien. Hij verteld ons doodleuk dat hij de beer met de twee kleintje net over het pad had zien lopen. Ik kon een GVD niet onderdrukken, helaas hebben wij ze niet meer gezien.
Om 16:00 terug bij de boot en daarna doorgereden naar Jackson Lake. Daar was een zwembad op de camping dus de mannen lekker zwemmen en wij nog even boodschappen doen. Morgen door naar Flaming George.

• 08 Augustus 2015 - 09:40

Anny:

Ik kan me die gvd wel voorstellen.Maar goed....beer gezien....