Van Monument Valley naar Grand canyon - Reisverslag uit Wahweap, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu Van Monument Valley naar Grand canyon - Reisverslag uit Wahweap, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu

Van Monument Valley naar Grand canyon

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Wahweap

Van Monument valley naar Grand canyon
Gisteren rond half 9 vertrokken vanuit Monument valley richting Grand canyon National park. In de folder van de camping stond dat het zwembad om 8:00 open zou gaan, dus MenL stonden met hun zwembroek aan om 8 uur voor het hek te wachten op een lekker verfrissende duik. Helaas bleek dit niet helemaal te kloppen, kleine teleurstelling. Het zwembad maakte veel goed voor deze camping verder leek het meer op een parkeerplaats langs de deutsche autobahn. De campers stonden allemaal diagonaal ingeparkeerd met circa twee meter tussenruimte. We zaten met onze stoeltjes dus op deze twee meter tussen onze camper en die van de buren. De poepslang van de buren kwam daar precies uit. Wel schaduw gelukkig en dat was wel nodig ook het was hier heel erg warm.
Op deze camping zien we voor het eerst deze vakantie hele hordes Nederlanders. Tot nu toe hebben we er slechts enkelen gezien, hier staan zeker wel een stuk of 6 Nederlandse gezinnen. Ze komen allemaal uit de richting van San Francisco, las vegas en LA.

Aangezien onze een flinke rit stond te wachten maar vertrokken zonder duik. Eerst nog een stukje monument valley in om nog even te genieten van het uitzicht daarna door naar Kayenta, voor wat boodschappen. In deze regio wonen veel native people, afstammelingen van de navajo. De wegen zijn hier lang en recht door droge vlaktes waar je af en toe wat paarden of koeien ziet. En af en toe wat krakkemikkige huisjes en stacaravans. Langs de weg veel standjes, geen walliser abrikosen maar met navajo sieraden. Ze staan de hele dag in de brandende zon met hun kinderen en er stopt amper iemand. Ook in Kayenta zien we veel armoedige huisjes. Na de boodschappen door naar Tuba city en naar de north rim van de grand canyon. Onderweg stoppen we bij de navajobridges. Twee bruggen over de coloradorivier. Deze rivier loopt van hier uit door de grand canyon in. Langs de kant van de weg gigantisch hoge rotskliffen in paars, rood en roze, de Vermillion cliffs. Het laatste stuk van de rit omhoog naar Jason Lake en door naar North rim, ineens weer door bossen. We hadden gewoon het gevoel dat we over de Moosalp reden, alleen kwam er geen einde aan. Om 15:00 op de camping (een mooie ruime plek tussen de naaldbomen met veel schaduw en een lekker briesje) omdat Arizona (onze 6e staat na texas (tussenstop), Utah, Idaho, Wyoming en Montana) geen zomertijdcorrectie heeft bleek het hier 14:00.
Na een drankje en even uitpuffen op de camping een wandeling gemaakt vanaf de camping over de Transept trail naar Bright angel point. Onderweg komen we meerdere uitzichtpunten tegen die over de Grand canyon uitkijken. We genieten van het prachtige uitzicht. Via het Bridle path lopen we terug naar de camping om daar snel een broodje te eten. Met de camper rijden we dan weer terug naar Bright Angel point om de zonsondergang te kunnen zien. Om 20:00 is het hier al pikkedonker, maar een vuurtje gemaakt en wat marshmallows gebraden want we hebben hier geen elektra. Wel heerlijk koel hier 's avonds waardoor we allemaal heerlijk geslapen hebben.