van Arches naar Monument Valley - Reisverslag uit Goulding, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu van Arches naar Monument Valley - Reisverslag uit Goulding, Verenigde Staten van Joyce Boes - WaarBenJij.nu

van Arches naar Monument Valley

Blijf op de hoogte en volg Joyce

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Goulding

Van Arches naar Monument valley
Gisteravond is Peter nog even voor het eten naar de broken arch en de sand dune arch gelopen. Daarna gegeten en na het eten nog een vuurtje gestookt en marshmallows gebraden. Even naast het vuur zitten kijken naar zwaar onweer aan twee kanten ver weg. Toen het dichterbij leek te komen veilig de camper in gedoken en vandaar uit nog even zitten genieten van een paar flinke donderslagen.
Vanochtend allemaal uitgeslapen (iedereen was om 7:15 wakker). Het was kraakhelder en gaat een warme dag worden. Na het ontbijt nog even langs de Balanced rock gereden. Twee dagen geleden was het hier in de middag zo druk dat we de camper niet konden parkeren. Nu is er bijna niemand en kunnen we nog even rustig een rondje er omheen lopen. Een "kiezel" van 17 meter hoog en heel wat tonnetjes zwaar balanceert op een stenen pilaar. Maar goed dat Coyote en miepmiep niet in de buurt waren want Coyote had er zeker een dynamietstaafje onder gestoken.
Daarna door naar de uitgang van Arches en richting Monument valley. Niet zo'n hele lange trip vandaag circa 4 uur. Halverwege niet de normale route genomen via Bluff naar Mexican Hat maar een Scenic byway (omweg met uitzicht). Dit hebben we al vaker gedaan en tot nu toen waren deze wegen die van te voren op Internet hadden opgezocht ook echt de moeite waard. Het eerste stuk weg ging richting Glenn canyon NP en ongeveer na 30 mile kregen we een afslag richting het zuiden naar Mexican hat. Bij de afslag stond wel een bordje dat de weg niet geschikt was voor oversized voertuigen en dat er ook een stukje gravelweg in voor kwam. Gezien de omvang van de voertuigen die we hier onderweg al tegen zijn gekomen zagen wij onszelf niet als oversized dus gewoon deze weg genomen. De eerste 20 mile was de weg een beetje saai, door bossen en weinig uitzicht. Tot er plotseling stond aangegeven dat je snelheid moest minderen naar 5 mile per uur, dat is wel heel erg langzaam dachten we. Al snel was duidelijk waarom, we naderden een afgrond en er volgde een zeer steile, smalle afdaling van zo'n 500 a 600 meter met een stuk of 15 haarspeldbochten over een gravelweg. Even slikken en weer doorgaan. Op de weg naar beneden diverse tegenliggers (gelukkig alleen auto's en geen andere gekken die hier met een camper omhoog gingen) tegen gekomen maar gelukkig hadden we voldoende ruimte om te passeren. Het uitzicht over Monument valley was er prachtig maar ik moest toch wel even slikken.
Beneden nog maar een klein stukje naar Mexican Hat, een plaatsje dat genoemd is naar een steen naast het dorp die lijkt op een Mexicaanse hoed. Daarna een lange rechte weg door Naar Monument valley. Langs de weg een mooi uitzicht op de stenen torens die boven het verder vlakke landschap uitsteken. De camping ligt midden in monument valley en heeft gelukkig een zwembadje zodat we lekker af kunnen koelen. Verder vooral in de schaduw blijven want in de zon verbrand je hier levend. Morgen verder naar grand canyon. Een flinke rit naar de North Rim van de canyon.

• 05 Augustus 2015 - 05:13

Loes Boes:

Ik was wakker en dacht misschien is er bericht van de globetrotters. En ja wel op bed met mijn laptop. Moeders is weer gerust. Joyce ik ben blij met je verslag. Bedankt. Ik ga vandaag naar Margot bbq en dan gaat Lais met mij mee naar huis. Morgenmiddag high tea met Lais. Met Sem en Boy ben ik vorige week naar de klimtuin in Streekbos geweest. Lais is nog geblesseerd. High tea koos ze zelf uit Gezellig.
    Ik ga nu verder slapen Welterusten.

• 05 Augustus 2015 - 08:46

Ilse:

Heerlijk wakker worden met jullie reisverslag, genieten! Wat een heerlijk avontuur! XXX van ons

• 05 Augustus 2015 - 09:21

Anny:

Na een goede nachtrust weer een verslag van jullie. Wij genieten mee, alleen zo,n afgrond op een rottig weggetje......ook ik mag even slikken.
    dikke kussen voor jullie.

• 05 Augustus 2015 - 11:54

Loes Boes:

Ik werd vanochtend om 10.30uur wakker van de t.v. Het is nu mooi weer. De halve dag is haast om. Mijn eigen schuld moet ik 's nachts maar niet spoken. Ik wens jullie een hele fijne dag en wees a.u.b. attent bij die afgronden.